torsdag 18 februari 2010

En kopp varm choklad

Jag har länge längtat efter varm choklad. En dag kom jag att tänka på att mamma, när jag var liten, brukade göra choklad på kakao. Jag tog fram paketen från skåpet och hittade följande recept:

Blanda 2 tsk Ögoncacao (5 g) och 2 tsk socker (10 g) i en mugg med lite mjölk eller grädde (här använder jag iMat). Häll på varmt eller kallt vatten (eller mjölk).

Jag har dock fortfarande inte hittat något "gräddigt" som funkar som vispgrädde i cholkladen. Tips mottages tacksamt!

3 kommentarer:

  1. Go Greens visp (http://tinyurl.com/y4rvg5r) är nog den jag själv har som visp-favorit hittills, men bättre kan göras, speciellt smakmässigt. Den innehåller dock sojalecitin bl a så det kanske inte funkar av den anledningen.

    Trevlig blogg! Helt i min smak :)

    SvaraRadera
  2. marshmallows funkar kanske?

    /Xana

    SvaraRadera
  3. Cecilia - Sant att Go Greens visp inte funkar för mig. Lite trist.

    Xana - Det måste jag kolla upp!

    SvaraRadera